Sağlık Sektöründe Call Center Hizmetinin Önemi

Dünyada kullanılan çağrı merkezi, son günlerde yaygın olarak ülkemizde de kullanılmaya başladı. Call center, diğer bir adı da çağrı merkezleri, sağlık sektöründe de kullanılmaya başladığından beri birçok kolaylıklar sağlanmıştır. İlk başta sağlık sektöründe boy gösterebilen firmaların, neden çağrı merkezine ihtiyacı olabilir ki diye düşünebilir. Bunu da sağlık sektöründe callcenterhizmetinin önemi, hakkında bilgiler vererek çözebiliriz.

Sağlık sektöründe Call Center İhtiyaç Mı?

Evet, sağlık sektöründe sağladığı avantajları ve faydaları görüldükçe bir ihtiyaç olduğu kanısına fazlası ile gelindi. Çağrı merkezi sistemi sektöre yeni bir renk ve kolaylık kattığı için tercih edilmeye devam ediliyor.

Çağrı Merkezlerinin Avantajları Nelerdir?

Artık günümüzde çağrı merkezleri, birçok sektörde hizmet vermeye devam etmektedir. Gerek firmaya gerek ise kullanıcılara sayısızca faydası olabilmektedir.

Avantajları ile sağlıkta ne gibi faydası olabileceğini hep birlikte öğrenelim;

  • Bütün tıbbi hizmetler, randevu alma ve bilgi edinme işlemleri gibi hizmetlerin dışında tek çatı altında verilen hizmetin standart ve kaliteli bir şekilde hizmet sunulmaya çalışılması ve beğeni kazanılması,
  • Müşteri ve kurum adına bilgi verme ve randevu alma hizmetinde zaman kazandırabilmesi,
  • Tıbbi hizmetler ile müşteri ihtiyacına dayalı hizmet anlayışının oluşması,
  • Müşteriler ile birlikte kişisel ve tıbbi bilgi kalitesini yükseltmek için iş birliği içinde olunması,
  • Verilen hizmetin müşterinin ihtiyaçlarına göre yön değiştirmesi,
  • Kuruma iletişim yönünden telefon ile erişemeyen müşterilerin sayısı belirlenip, önlem alınması için çalışmalarda bulunulması,
  • Müşterilere sunulan hizmetin ölçülebilir olması için özenli bir şekilde çalışılması,
  • Müşterilere sunulan hizmetin standartlaştırılması ve hızlı çözümlerin sağlanması,
  • Geri bildirimlerin iyi değerlendirilerek, aksayan hizmetlerin iyileştirilmesi,
  • Müşteri şikayet sistemini kurma ve iletilen sorunların kısa zamanda çözüme kavuşturulması,

Yukarıda sayılan maddelerle sağlık sektöründe, aslında ne kadar ilerleme kaydedileceğini siz düşünün.

Çağrı Merkezlerinin Mali, Verim ve Müşteri Etkisi Nedir?

Çağrı merkezlerinin kurum üzerinde görünür şekilde maliyet açısından azaltıcı etkisinin olduğu unutulmamalıdır. Ayrıca telefon ve internet aracılığı ile yapılan iletişim, maliyeti yüz yüze olmasından daha uygun olması kurum için vazgeçilmez bir gerçektir. Hazırlanan raporların aracılığı ile personel sayısı doğru bir şekilde planlanabilir ve personel açığı oluşmasını engellenebilir hale gelmektedir.

Çağrı Merkezlerinin Zamana Dair Etkileri

Kurum içinde zamana dair, verimliliğin arttığı gözle görülür haldedir. Zamandan kazanıldığı için müşterilerin sayısında artışın olması, kurumu da olumlu yönde etkiler. Müşteriler ayrıca internet aracılığı ile kolay bir şekilde ve istedikleri saate, doktora bile seçim yapabilme olanağı sağladığı için memnuniyet oranı artıyor. Bu sistem ile eski sistemden farklı olarak, randevu sırasından uzak kalmış oluyorlar.

Sistemin sunduğu hizmetler arasında, alınan randevuların unutulmaması adına, çağrı merkezlerinin hatırlatma sistemi ile gelmeyen müşterilerin yerine hizmetin devamı için alamayanlara hak tanınıyor. Kurum içinde çalışanlara ise sistemin kazandırdıkları arasında, günlük yapmaları gereken işlerine daha rahat zaman bulabilecek olmaları ve ayrıca kurum içi memnuniyeti de artırmaya olanak sağlıyor.


0 850 611 0 611 VEYA
BİLGİLERİNİZİ BIRAKIN!

SADECE KURUMSAL ŞİRKETLERE HİZMET VERMEKTEYİZ, BİREYSEL KABUL EDİLMEMEKTEDİR.