Toplu SMS Hizmetinde Hangi Kriterlere Dikkat Edilmelidir?

1992 yılından bu yana uzun bir süredir hayatımızın içinde olan SMS’ler, mobil cihaz kullanımımızda eskisi kadar olmasa da hala geniş bir yere sahipler. Kişisel kullanımlar için olduğu kadar, sektörel iş faaliyetleri için de son derece faydalı olan SMS, kurumların müşterileriyle sürekli iletişimde kalmasına büyük katkıda bulunuyor. Peki, bir şirket, gönderdiği SMS\’ten maksimum verimi almak için nelere dikkat etmelidir?

Analiz

Atılan SMS’lere geri dönüş alınabilmesi adına, bu SMS’lerin takibi oldukça önemlidir. SMS’lerin detaylı bir analizi yapılarak; bu mesajın kimlere atıldığı, kaç kişiye ulaşıldığı ve mesajların hepsinin gerekli yere ulaşıp ulaşmadığı kontrol edilmelidir. Böylelikle, kimlerden geri dönüş beklenebileceği açığa çıkar ve gelecekteki başka projeler için daha verimli bir süreç söz konusu olur.

SMS’in Etkileyiciliği

Bir firma reklamını yapmak, müşterilerini kampanyalardan haberdar etmek gibi birçok farklı sebepten dolayı SMS’ler atabilir. Bu SMS’lerin karakter sayısı değişkenlik gösterse de genel olarak 160 karakter bu konuda standart olarak tercih edilir. Bir fikri detaylı ve düzgün bir şekilde ifade edebilmek için 160 karakter az gibi görünse de akıcı ve anlaşılır bir 160 karakterlik metin ile, her fikir müşterilerin aklında kalıcı etki yaratabilir.

Mesajları Kişiselleştirmek

Kişiselleştirilmiş SMS’ler okuyucu normal bir mesaja kıyasla çok daha iyi yönlendirir. Müşterilerini özel hissettiren bir firmanın geri dönüş alma şansı daima daha yüksek olur. Ulaşılan kişilerin firmaya kendilerini daha yakın hissetmesi için SMS oldukça etkili bir silahtır. Mesajlar ne kadar kişiselleştirilmiş ise, firmanın müşteri gözündeki değeri de bir o kadar güçlenir.

Doğru Zamanlama

Yollanan SMS’in içeriği kadar, zamanlaması da bir o kadar önem taşır. Günün yoğunluğundan bunalmış birine ya da uyku vaktine yakın bir zamanda atılan bir SMS tam tersine bir etki yaratabilir. Bu olumsuzluğu önlemek ve daha pozitif bir geri dönüş alabilmek adına, atılan SMS’lerin zamanlamalarının tatil günleri ve iş saatleri gibi faktörlere dikkat edilerek ayarlanması büyük öneme sahiptir.

Hedef Kitle Seçimi

Atılacak olan SMS’ten en iyi sonucu alabilmek için, bu SMS’in kimlere atılacağı doğru bir şekilde seçilmelidir. Yalnızca hedef kitle değil, seçilen hedef kitleye en uygun şekilde hitap edebilmek adına, SMS’in içeriğindeki doğru kelime seçimleri de geri dönüş alabilmek adına önemli rol oynar. Hedef kitlenin tanınması, SMS ile pazarlamanın en önemli noktalarından biridir. Bir firma kitlesini ne kadar iyi tanırsa, o kadar çok pozitif geri dönüş alır ve bir sonraki projelerinde yürüteceği pazarlama kampanyalarında kullanabileceği verilere ulaşmış olur.

Mesajı Tek Bir Ağdan Değil Çoklu Ortamdan Ulaştırmak

Ulaştırılacak mesaj bir kampanya hakkında olabilir. Böyle bir mesajı müşteriye direkt olarak ulaştırabilmenin en iyi yolu SMS olsa da, başka iletişim kanallarından da yardım almak kampanyaya katılımda kesinlikle bir yükseliş sağlayacaktır. SMS ile pazarlamanın yanı sıra, e-mail ve sosyal medya platformları üzerinden yapılacak pazarlamalar da SMS ile yapılacak olan pazarlamaya destek olabilir.


0 850 611 0 611 VEYA
BİLGİLERİNİZİ BIRAKIN!

SADECE KURUMSAL ŞİRKETLERE HİZMET VERMEKTEYİZ, BİREYSEL KABUL EDİLMEMEKTEDİR.