Call Center Hizmetinde Gelen Çağrıların Raporlama İşlemi Nasıl Ölçülür ve Değerlendirilir?

Call center firmalar için müşteri iletişimine yönelin en önemli bağlantıdır. Müşteri hizmetleri departmanı ile müşteri sorunlarınıza odaklanacak ve hızlı çözüm sağlayarak güven odaklı işlerinizi devam ettirebileceksiniz. Müşteri iletişimde tutulan kayıtlar, raporlar ve gelen çağrılara yönelik dönüşlerin verimliliğini denetlemek adına gelen çağrıların raporlanması önemlidir. Bulut santral ile oldukça gelişmiş bir ağ hizmeti sunacak ve raporlara kolaylıkla ulaşım sağlayacaksınız.

Çağrı Merkezi Raporlarının Önemi

Çağrı merkezi raporları firmalar adına önemli bir denetleme sistemidir. Fazla şubesi olan ve müşteri kitlesi yoğun olan firmaların, müşteri hizmetleri tarafından yapılan görüşmelerin ne denli verimli olduğu raporlar sonucunda belirlenir. Çağrı merkezi performansı ve cevap verdiği gelen çağrıların niteliğinin tespiti kesin verilere dayanan raporlarla kesinlik kazanır. Bu sistem için büyük yatırımlara ihtiyacınız yok. Bu anlamda yapmanız gereken bulut santral kurulumudur.

Call Center Gelen Çağrı Raporları

Gelen çağrı raporlarına ayrı olarak ulaşabilirsiniz ve kimlerle irtibata geçildiği konusunda bilgi alabilirsiniz. Eski tip ajanda sistemi ya da kayıt cihazlarından daha kesin veriler sunan gelen çağrı raporları içerikleri kapsamlıdır.

Gelen çağrı raporları;

  • Gelen çağrı sayısı
  • Gelen çağrı süresi
  • Gelen çağrı özetleri

Çağrı merkezi tarafından karşılanan gelen çağrıları, hangi personel tarafından cevaplandığı, zaman aralıkları, görüşme süresi, kesintisiz konuşma, iptal ya da aktarılan çağrıların belirli zaman diliminde gerçekleştiği detayları gösterir.

İptal Çağrı Raporları

İptal çağrı raporları, müşterilerinizle neden çağrıların kesintiye uğradığını ya da iptal olduğunu gösteren önemli raporlar arasındadır. İptal çağrı raporlarında sunulan rapor içerikleri kapsamlıdır.

Bunlar;

  • İptal numara listesi
  • İptal detay
  • İptal arama özeti

İptal numara listesine göre; hangi çağrıların iptal olduğuna yöneliktir. Bekleme süresi, arama sayısı, iptal detaylı rapor, kuyrukta bekleme süresi, hangi kuyruk üzerinden iptalinin gerçekleştiği, bekleme sayısı gibi detaylar raporda sunulur. İptal çağrılara yapılan geri aramalarda call center personel verimliliği adına önemlidir.

Kuyruk Raporları

Kuyruk raporları kişilerin bekleme süresi, görüşme sırasındaki kuyruk sayısı gibi önemli verileri sunan raporlar arasındadır. Önemli olan tüm müşterilere hizmet verebilmektir. Bu anlamda görüşme sürelerini kısa tutmak ve diğer kuyrukta bekleyen kişilere de yardımcı olmak önemlidir.

Kuyruk raporları;

  • Kuyruğa gelen çağrılar
  • Kuyrukta bekleme süresi
  • Kuyruk uzunluğu
  • Kuyruk özetleri

Bu raporlar dışında operatör raporları, işaret raporları, kampanya raporları ve otomatik arama raporları gibi sunulan hizmetler vardır. Bu raporlamaların her biri müşterilere verilen hizmet kalitesini göstermektedir. Aynı zamanda verimli çalışmanın hedeflendiği call center personelinin gerçekleştirdiği iletişimin sürekli denetlenerek aksaklıkların giderilmesi en önemli amaçlar arasındadır. Daha etkin ve kaliteli bir görüşme adına tespit edilen sorunlara hızlı bir şekilde müdahale ederek ortadan kaldırmak önemlidir. Müşteri memnuniyeti için call center raporları önemlidir.


0 850 611 0 611 VEYA
BİLGİLERİNİZİ BIRAKIN!

SADECE KURUMSAL ŞİRKETLERE HİZMET VERMEKTEYİZ, BİREYSEL KABUL EDİLMEMEKTEDİR.