Sesli Anket ve Sesli Mesaj Hizmetlerinde Hangi Kriterlere Dikkat Edilmelidir?

Sesli anket ve sesli mesaj hizmetleri, şirketlerin kullanıcılara en hızlı şekilde ulaşabildiği hizmetler arasında yer alıyor. Kurumlar için en ekonomik iletişim alternatifi olan bu hizmetler ile marka ya da ürün sahipleri hedefledikleri kitleye çok kısa süre içinde ulaşma imkanına sahip oluyor. Peki sesli anket ve sesli mesaj hizmetlerinden faydalanırken hangi kriterlere dikkat edilmesi gerekiyor?

Sesli mesajda anlatılmak istenen konu kadar ses tonu da çok önemlidir. Mesajdaki sesin kısa süre içinde sesli mesajı dinleyecek kişileri etkilemesi gerekir. Sesin varlığı tek başına bu etkiyi yaratmayacağından mesajdaki sesin kişiye ulaşma şekli ve mesajın içeriği çok önemlidir.

Firmalar hedefledikleri kitleye sesli mesaj gönderdiklerinde müşterinin harekete geçmesini amaçlar. Bunu sağlamak için dikkat edilmesi gereken bazı püf noktaları bulunmaktadır. Mesaj içeriği ilgi çekici olmalı, müşteri için sağlayacağı avantajlar ya da kolaylıklar ön plana çıkarılmalıdır.

Sesli mesaj hizmetinin geri dönüşlerini anlamak sesli anket hizmetine göre daha farklıdır. Sesli anket hizmetinde tuşlamalar sonrasında sistem üzerinden raporlamaya kısa süre içinde erişilebilmektedir. Sesli mesajın etkili olup olmadığı geri dönüşlerden ve artan müşteri taleplerinden anlaşılabilir. Müşterinin harekete geçmesi için sesin tonlaması ve mesaj içeriği çok ince düşünülmelidir.

Sesli mesaj kullanımlarında ortalama 30 saniyelik bir ses kaydı kullanılması tavsiye edilir. Telefon üzerinden dinletilecek ses kaydını çok uzun olmaması kadar anlaşılır olması da çok önemlidir. Anlaşılır ve diksiyonu düzgün bir kişi tarafından yapılmış ses kaydı sesli mesaj için en ideal seçenekler arasında yer almaktadır. Günümüzde yazılı metinleri sesli mesaj haline getiren yazılımlar da sesli mesaj servisleri tarafından kullanılmaktadır. Ancak özenilmiş ve ince düşünülmüş bir ses kaydı ile müşteriye ulaşma opsiyonu kadar etkili bir yöntem değildir. Telefonun diğer ucundaki kişinin bu tip aramalara alışkın olduğu dikkate alınmalı, küçük noktalar gözden kaçırılmamalıdır. Sesli mesajın etkinliğini kaybetmemesi için içerik kurgusu çok iyi düşünülmeli ve müşteriye en uygun şekilde hitap edilmelidir.

Sesli ankette dikkat edilmesi gereken kriterler sesli mesaja göre daha hafiftir. Müşteriyi harekete geçirecek bir kampanya ya da fırsat olmadığından kriterler biraz daha esnek tutulabilir.

Gerçekleştirilmek istenen anketin hedef kitlesi belirlenmeli, aramalar bu şekilde yapılmalıdır. Aksi takdirde alınacak sonuçlar gerçeği yansıtmayacağı için yanıltıcı olacaktır. Doğru belirlenmiş hedef kitlenin ardından anket sonrası yapılacak raporlama, en az hedef kitlenin belirlenmesi kadar önemlidir. Anket sonrası ne kadar kişinin ankete katılıp katılmadığı değerlendirilmeli, katılım oranı düşük olan anketlerin iletişim kurgusu tekrardan yapılmalıdır.


0 850 611 0 611 VEYA
BİLGİLERİNİZİ BIRAKIN!

SADECE KURUMSAL ŞİRKETLERE HİZMET VERMEKTEYİZ, BİREYSEL KABUL EDİLMEMEKTEDİR.