Sesli Karşılama Menüleri Seçerken Dikkat Etmemiz Gerekenler

Sesli karşılama menüleri, müşteri ile ilk irtibat anlamına gelmektedir. Bu sebeple sesli karşılama menülerinin işlevselliği oldukça önemlidir. İşlevsellik hususundan da anlaşılacağı gibi sesli karşılama menüsü karışık olmamalıdır. Bu konuda yapılan araştırmalar, karışık ve uzun yönlendirmeler bulunan anonsların müşteri üzerinde olumsuz etkiler oluşturduğunu tespit etmiştir.

Sesli Karşılama Menüleri Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Nelerdir?

Sesli karşılama menüleri seçerken dikkat edilmesi gerekenler şöyledir;

  • Anonslar mümkün olduğunca kısa tutulmalıdır ve yalın cümleler kullanılmalıdır. Gereksiz metinlerden kaçınılmalıdır.
  • Menü seçenekleri sayısının az tutulması önemlidir, bu konuda menü seçenek sayısı maksimum 8 olmalıdır.
  • Karmaşık menülerin müşteriler üzerinde olumsuz etkileri vardır, bu sebeple anlaşılır ve sade menüler kullanılması gerekmektedir.
  • Uzun tuşlama isteyen yönlendirmeler kullanılmamalıdır, söz konusu durum da çoğu akıllı telefon ekran süreleri kısadır ve bu sebeple kapanmaktadır. Bu durum müşteriyi olumsuz etkilemektedir.
  • Müşteri profiline özgü karşılama menüleri düzenlenmelidir, söz konusu duruma dikkat eden kurumların müşteri geri dönüşleri son derece olumludur.

Yukarıda belirtilen unsurlar, konu ile alakalı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkan unsurlardır. Bu sebeple söz konusu unsurlara dikkat edilmesi oldukça önemlidir.

Sesli Karşılama Menülerinde Seslendirilen Anonslar Nasıl Olmalıdır?

Anonslar, sesli karşılama menülerinin omurgasıdır, bu sebeple anonsların oldukça titizlik içerisinde hazırlanması gerekmektedir. Bu konuda anonslardaki en önemli faktör ses tonudur. Ses tonunun işe uygun olması oldukça önemlidir. Anonslar konusunda bir diğer husus ise anonsların anlaşılır biçimde okunmasıdır, cümleler tane tane okunmalıdır ve noktalama işaretleri gereği mutlaka uzun cümlelerde es verilmelidir.

Bu sayede müşteriler tek seferde anonslarda anlatılmak istenilen durumu anlayabilir. Son olarak anonslarda diksiyon oldukça önemlidir, bu konuda yapılan araştırmalar diksiyonun müşteriler üzerinde oldukça olumlu etkilerinin olduğunu tespit etmiştir. Aynı zamanda diksiyon kurumun imajını da arttırmaktadır.

Sesli Karşılama Menüleri Neden Önemlidir?

Sesli karşılama menüleri, müşteriyle ilk irtibattır. Bu sebeple söz konusu menülerin kaliteli olması oldukça önemlidir. Kaliteli ve işlevsel karşılama menüleri, müşterinin gözünde olumlu intiba bıraktığı gibi müşterinin kurumu tercih etmesine de neden olmaktadır. Aynı zamanda kaliteli sesli karşılama menüleri, kurumun prestijini arttırmaktadır.

Sesli Karşılama Menülerinin Uzunluğu Nasıl Olmalıdır?

Sesli karşılama menülerinin uzun ve birçok seçenek barındırması müşterinin kararsız kalmasına neden olmaktadır, bazı durumlarda ise müşterinin direkt telefonu kapatmasına sebep olabilir. Tüm bu bilgiler dikkate alındığında sesli karşılama menülerinin uzun olmaması gerekmektedir. Bu konuda menü seçenek sayısının maksimum 8 olması gerektiğini belirtmiştik.

Bu durumun temel nedeni ise, müşterilerin uzun menüler karşılarına çıktığında sıkılmasıdır. Söz konusu durum müşterinin kaybedilmesine neden olabilir, bu durum totale vurulduğunda kurum için oldukça büyük problemlere yol açabilir. Tüm bu sebeplerden dolayı sesli karşılama menülerinin uzun olmaması gerekmektedir, bu konuda hizmet veren çeşitli firmalar mevcuttur. Söz konusu firmalar kullanılarak stratejik sesli karşılama menüleri hazırlanmalıdır.


0 850 611 0 611 VEYA
BİLGİLERİNİZİ BIRAKIN!

SADECE KURUMSAL ŞİRKETLERE HİZMET VERMEKTEYİZ, BİREYSEL KABUL EDİLMEMEKTEDİR.