Sesli Mesaj Sisteminin Şirketlere Sağladığı Avantajlar

Sesli mesaj sistemi, şirketlerin müşterilerine en hızlı ve en verimli şekilde ulaşabildiği yöntemler arasındadır. Aynı zamanda söz konusu sistem avantajları düşünüldüğünde son derece ekonomiktir. Sesli mesaj sistemi sayesine şirketler doğrudan hedef kitlesinde bulunan müşterilerine ulaşabildiği gibi farklı hedef kitlelerine de ulaşabilme imkânı bulmaktadır. Bu sebeple sesli mesaj sisteminin kullanılması oldukça önemlidir. Sesli mesaj sisteminin şirketlere sağladığı avantajlar oldukça geniştir ve kesinlikle kullanılması tavsiye edilmektedir.

Sesli Mesaj Sisteminin Avantajları Nelerdir?

Sesli mesaj sisteminin şirketlere sağladığı avantajlar kısaca şöyledir;

  • Aynı Anda Binlerce Kişiye Ulaşılabilir.
  • Hedef Kitlesi Doğrultusunda Hareket Edilebilir.
  • Sabit Hatlara Yollanabilir.
  • Müşterilerden Hızlı Geri Dönüş Alınabilir.
  • Kişiselleştiren Mesajlar ile Hedef Odaklı Çalışılabilir.

Yukarıda belirtilen avantajlar içerisinde hedef kitleye doğrudan ulaşılabilmesi oldukça önemlidir, bu sayede şirketler zaman kaybetmeden sadece hedefleri doğrultusunda bulunan müşterileri ile temasa geçebilir, söz konusu yöntem kullanıldığında müşterilerden hızlı geri dönüşler alındığı tespit edilmiştir.

Sesli Mesaj Sistemi Nasıl Çalışır?

Sesli mesaj sisteminde, kişilere ulaştırılması istenen ses kaydı dosyası oluşturulur, ardından ulaşılmak istenen GSM numaraları ve sabit telefon numaraları sisteme yüklenir. Sistem aynı anda veya sırayla sisteme yüklenen numaraları arayarak sesli mesajı müşterilere ulaştırır. Son olarak sistem mesajın hangi numaralara iletildiğini, mesajı kimlerin sonuna kadar dinlediğini ve mesajın kimler tarafından dinlenilmediğini gösteren ayrıntılı bir rapor hazırlar.

Söz konusu rapor sistem tarafından ilgili kişilere mail yoluyla gönderilir. Sesli mesaj sistemi binlerce kişiyi aynı anda arayabileceği için, mesajların etkisi kısa bir süre içerisinde ölçülebilmektedir. Bu hususta ilk seferde ulaşılamayan müşterilere sistem üzerinde yapılan ayarlamalardan sonra birkaç defa daha sesli mesaj yollanabilir. Sesli mesaj sistemi kullanılmayan telefon numaralarını da söz konusu rapor içerisinde belirtmektedir.

Sesli Mesaj Sistemi Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler Nelerdir?

Sesli mesajlarda anlatılmak istenilen konu kadar ses tonu da oldukça önemlidir, bu sebeple sesli mesajı seslendiren kişilerin alanında yetkin kişiler olması, vurguları yerinde yapabilmesi adına önemlidir. Aynı zamanda sesli mesajlarda müşteriler ilgilerini çekmeyen mesajları dinlemeden kapatabilmektedirler, bu sebeple sesli mesajın ilk cümlesi müşterinin dikkatini çekmelidir.

Bir diğer kriter ise sesli mesajın süresidir, konuyla alakalı uzmanların tavsiyesi sesli mesajın en fazla 30 saniye olmasıdır, sesli mesaj süresi müşteriye hitap edebilmek adına oldukça önemlidir. Son olarak sesli mesajların, hedef kitlesi doğrultusunda gönderilmesi oldukça önemlidir, tek bir mesajın çeşitli hedef kitlelerine yollanması tavsiye edilmemektedir. Bu hususta şirketler sesli mesaj içerisinde müşterilere dinletilen metini, alanında uzman ve pazarlama konusuna hâkim kişiler tarafından hazırlanmasına dikkat etmelidir.

Sesli Mesaj Sistemiyle Ne Yapılabilir?

Sesli mesaj sistemi yelpazesi oldukça geniş bir konudur. Bu hususta şirketler kampanyaları veya ürünleri ile alakalı satış ve pazarlama stratejisi barındıran sesli mesajlarını müşterilerine yollayabilir. Aynı zamanda sesli mesajlar sistemi ile anket de yapılabilir, şirketler ürünleri hakkında müşterilerinin görüşlerini öğrenebilmek için de sesli mesaj sistemini kullanabilir.


0 850 611 0 611 VEYA
BİLGİLERİNİZİ BIRAKIN!

SADECE KURUMSAL ŞİRKETLERE HİZMET VERMEKTEYİZ, BİREYSEL KABUL EDİLMEMEKTEDİR.